Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Kaninbebisar 4 dygn

Av Simone van Klaveren - 17 juni 2011 21:21

Har inte orkat uppdatera, eftersom det dog en unge för 2 dagar sen.. har alltså halft lite annat att tänka på än bloggplatsen..Jätte tråkigt att det dog 1, men tyvärr kan jag inte göra något åt det :(

De andra 4 mår bara bra! 1 av dem är ENORM, 2 stycken är mellan, och 1 är extremt liten! Såg det förut att den största nästan är dubbelt så stor som den minsta, så jag letade upp information på internet ang. vad jag kunde göra. Jag vill verkligen inte att fler ska dö...

Så då fick jag ett tips, att hålla upp mammans framben, och ungen i den andra handen så att den kunde dia, utan att syskonen buttar iväg den.

Bara 10 minuter innan hade Kiara diat dem, och alla hade en tjock och uppsvälld mage, förutom minstingen.. Så jag gjorde helt enkelt som den personen tipsade mig om, och nu har den också en rund och fin mage! :) Jag tvivlar faktiskt på om han skulle ha överlevt natten om jag inte gjorde det. Men, inte säkert att han gör det nu heller.. Men chansen att han gör det är i allafall större nu!


2 stycken är chinchilla färgad, och 2 stycken är viltgråa! Den som dog var också chinchilla.. Han dog när han var 2 dygn gammal :(


Ingen kommer någonsin förstå hur mycket jag älskar mina bebbar..


Har förresten köpt mjölkersättning, samt 2 sprutor i olika storlek, ifall det skulle behövas! :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone van Klaveren - 26 november 2011 13:46

Tjuvparning har antagligen skett den 3 November. Med andra ord kanske det blir kaninungar igen nästa vecka. Jag hoppas dock att det inte blir några. Är det någon som har frågor, så är ni välkomna att fråga! :) ...

Av Simone van Klaveren - 29 juli 2011 23:23

Just nu är bebisarna 6,5 veckor gamla. Tiden går fort och dom växer jätte mycket! Är just nu hos Maja http://majjaa.blogspot.com/ så min syster tar hand om dom några dagar :)   Bebisarnas favoritlek är att riva sönder min tapet! Precis som mamma ...

Av Simone van Klaveren - 21 juli 2011 22:51


Ojoj, 5,5 veckor är dom redan..   Ninisarna är nu tamare än någonsin. Cherry är som en liten hund, ibland följer han mig, och ibland när jag ropar på honom så kommer han xD Har man en papperstuss i handen, så tar han gärna tag i den och drar, hah...

Av Simone van Klaveren - 10 juli 2011 19:43


Omg. Imorgon är bebbarna redan 4 veckor! Tiden går så otroligt snabbt...   Har upptäckt att Cherry inte är en kille, utan en tjej! Alltså är dom 2 viltgråa, som även är störst, tjejer. Och chinchillan är en kille :) Litchi, som också va chinchill...

Av Simone van Klaveren - 5 juli 2011 18:18


Åh, det känns jobbigt det här. Har undvikit denna sidan.  Idag är bebbarna 22 dygn. För 2 dagar sen, va min kompis Hillevi här och fotograferade bebbarna. Vi satt i mitt rum hela dagen och myste med dom. Litchi hade gått upp 5 gram på en halvtimme!...

Presentation


Kaninbebisar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards