Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Simone van Klaveren - 9 juni 2011 19:49

När Kiara inte vilar, så äter hon. När hon inte äter, så vilar hon! Med andra ord, gör hon inget annat än att äta och vila :)

Jag tror det börjar närma sig nu faktiskt. Skulle inte bli förvånad om hon faktiskt föder inatt!


Wynja, Sigrids kanin, har inte fått ungar heller än. Wynja är på dag 32 nu (har jag för mig).


Kommer nog lägga mig tidigt, blir spännande att se om det händer något inatt. Jag lär ju vakna på en gång iaf, eftersom jag vaknar lätt :)

 Nattinatt!

Av Simone van Klaveren - 9 juni 2011 10:19

DAG 28!

Kiara har blivit TJOCK! :D

Det är så jäääävla svårt att känna något i magen, nästan omöjligt eftersom hennes muskler håller emot.. MEN! Jag tror mig ha känt något typ vid hennes ljumske igår! Kan ju ha varit inälvor så klart, men lite mer hopp finns det för att hon inte går tom iaf! Hon kan ju vara skendräktig också..

Hon är som sagt på dag 28, och har inte boat än. Men det spelar inte så stor roll för många kaniner boar inte förrän i sista sekunden.

Att det är dag 28, betyder att hon från och med idag/inatt redan kan få ungar :D

Inte så jätte troligt, men man kan ju hoppas!


Just nu väntar jag på ett samtal från Sigrid. Hennes kanin Wynja är beräknad till idag, och hon skulle ringa mig idag och tala om ifall hon fick ungar inatt eller inte, spännande!


Känns bra att någon mer ska få ungar, för vi kommer kunna följa varandras kaninungar och se skillnader och likheter mellan utvecklingen av kaninungarna. Nice!


Bild på Kiara, och ev. Sigrids ungar kommer läggas upp idag, så håll utkik! :)

Presentation


Kaninbebisar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards